Find vej: Forside » Artikler » Great China og dealsitet tilbudibyen.dk har vildledt forbrugerne

Great China og dealsitet tilbudibyen.dk har vildledt forbrugerne


Det var ikke sandt, at man kunne spare 64 % ved at købe en sushimenu hos Great China via dealsitet Tilbudibyen.dk. Normalprisen var beregnet forkert, og derfor var det vildledende markedsføring, vurderer Forbrugerombudsmanden.Great China og dealsitet tilbudibyen.dk har overtrådt markedsføringsloven ved at love forbrugerne en større besparelse, end de reelt fik.

Tilbuddet for en sushimenu lød på 285 kroner mod normalprisen på 794 kroner. Men dén menu, som blev solgt til 285 kroner, fandtes ikke i det daglige sortiment. Normalprisen var beregnet ved, at man havde lagt prisen på de enkelte stykker sushi sammen.

Forbrugerombudsmanden konkluderer, at det er vildledende i strid med markedsføringsloven at markedsføre et tilbud med en oplysning om en normalpris for en menu, som slet ikke er en del af restaurantens sædvanlige menu, og derfor heller ikke havde en normalpris.

Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen, siger:

”Det er vildledende at lade forbrugerne tro, at de gør en bedre handel, end de reelt gør. Derfor har vi indskærpet reglerne over for restauranten og dealsitet.”

Forbrugerombudsmandens kritikpunkter:
Restauranten Great China har via formidlingsvirksomheden Sushiklub oplyst en vildledende normalpris og et vildledende besparelsesudsagn i strid med markedsføringsloven.

Lagt på bukom.dk den 20-09-2016 af Thomas