Find vej: Forside » Artikler » Spar penge med annoncering på nettet

Spar penge med annoncering på nettet

Der er en række gode grunde til, at du kan spare penge ved at annoncere på nettet. Her kan du se, hvorfor online markedsføring er billigere end offline markedsføring.

Offline annoncering

At annoncere i aviser, magasiner eller i gadebilledet kan koste en formue. Bag ved dine annoncer ligger der et dyrt produktionsapparat såsom maskiner, arbejdslønninger, brændstof og vognpark. Så ser du det i det lys, at der ligger et stort produktionsapparat bag din offline markedsføring, så er det måske ikke så dyrt endda. Men spørgsmålet er, om du får mest for pengene ved denne løsning Det kan der herske nogen tvivl om.

I en lang årrække var denne markedsføringsform dyr, hvis du gerne ville have trafik til dit website eller din webshop, da læserne af din annonce skulle gå med avisen hen til en stationær computer for at klikke ind på din online forretning. Den tid er heldigvis forbi. Med den nye teknologi såsom smartphones og tablets søger dine kunder med det samme på nettet, efter kunderne har set din reklame under den forudsætning, at kunderne finder din reklame interessant.

Det leder hen til udfordringen, at du som annoncør skal være lige der, hvor dine kunder er. Da de færreste unge mennesker læser en avis, er det derfor ikke lige i dette medie, at du skal bruge dine reklamekroner, hvis du gerne vil sælge et produkt eller en service til denne målgruppe.

Online annoncering

For at ramme denne målgruppe skal du til gengæld bruge de online platforme. Det kan være sociale medier, blogs eller online annoncering. Hvis du bruger Facebook markedsføring, kan du helt specifikt ramme denne målgruppe ud fra deres alder, køn og interesse. Derfor er denne løsning mere specifik og dermed billigere end at reklamere i aviser eller i gadebilledet.

En billigere online markedsføringsform er Google Adwords. Der kan du ikke ramme din målgruppe så specifikt, men du kan annoncere lokalt, hvis du gerne vil reklamere for din butik i en bestemt by. Det giver for eksempel god mening kun at annoncere i Århus, hvis du har en forretning der, som ikke sender varer ud af huset. Og her er der ikke tale om et dyrt produktionsapparat. Du får et online annonceringsprogram stillet gratis til rådighed.

Hvis du vil spare de dyre lærepenge og løbende få optimeret dine kampagner, kan du få hjælp til dette. Der er mange web bureauer, der ikke nødvendigvis er dyre, men gerne vil hjælpe dig med billig annoncering på nettet.

Lagt på bukom.dk den 28-04-2013 af Thomas